Vývoj obrazu tzv. třetí Československé republiky v učebnicích dějepisu – Ondřej MALÍŠEK
Ondřej MALÍŠEK
Bakalářská práce
Vývoj obrazu tzv. třetí Československé republiky v učebnicích dějepisu
The Image Development of "Third Czechoslovak Republic" in History Schoolbooks
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je postihnout vývoj obrazu poválečného Československa, jak byl prezentován ve školní výuce. Vzhledem k úzkému časovému záběru (1945 - 1948), se práce věnuje jak dějepisu na základních školách, tak středoškolským učebnicím, a to publikacím z období let 1950 - 1989 i výběru novějších učebnic, což by mělo umožnit zachycení toho, jak se proměňoval narativ tzv. třetí republiky …víceAbstract:
This bachelor thesis is trying to describe the image of post-war Czechoslovakia as it has been presented in schools. Because of short time span (1945 - 1948) it is paying attention to both, textbooks for elementary schools as well as for secondary education, from publications of 1950 - 1989 era to selection of modern schoolbooks. This should allow us to depict the transformations of the Third Republic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 4. 2019
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Radmila Prchal Pavlíčková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MALÍŠEK, Ondřej. Vývoj obrazu tzv. třetí Československé republiky v učebnicích dějepisu. Olomouc, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání a historie se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Ruská fonetická transkripce v učebnicích pro základní školy
Anna Koníčková -
Osmanská říše v ukrajinských a českých učebnicích pro základní školy
Nataliia Hrechana -
3D model neuronu a nervové synapse pro využití do výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Kristýna Benešová -
Analýza učebnic vlastivědy pro základní školy a školy pro žáky s lehkým mentálním postižením
Martina Tomášková -
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Předložky a spojky v učebnicích pro 2. stupeň základní školy
Michael Peštál -
Intonace ruských tázacích vět v učebnicích pro ZŠ
Bronislav Mašík
Název
Vložil
Vloženo
Práva