Výpočetní simulační model spalovacího motoru historického závodního automobilu a jeho experimentální ověření – Pavel Šperlich
Pavel Šperlich
Diplomová práce
Výpočetní simulační model spalovacího motoru historického závodního automobilu a jeho experimentální ověření
Computational Simulation Model of Internal Combustion Engine of the Historic Racing Car and its Experimental Verification
Anotace:
Diplomová práce se zabývá tvorbou 1-D simulačního modelu motoru historického závodního automobilu a jeho experimentálního ověření. V první části práce je teoretický rozbor funkce spalovacích motorů, popis motoru, který bude předlohou pro tvorbu simulačního modelu a souhrn úprav, které byly provedeny na sériovém motoru. Další část práce je zaměřena na samotnou tvorbu modelu motoru, definici jednotlivých …víceAbstract:
This thesis deals with the creation of 1-D simulation model of the historic racing car and its experimental verification. The first part is a theoretical analysis of the internal combustion engines function, description of the engine, which will be a model for the creation of a simulation model and a summary of the adjustments that were made to the serial engine. Another part is focused on creating …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2013
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/99586
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2013
- Vedoucí: Michal Richtář
- Oponent: Jan Famfulík
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠPERLICH, Pavel. \textit{Výpočetní simulační model spalovacího motoru historického závodního automobilu a jeho experimentální ověření}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/cnibu8/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technická univerzita Ostrava
Fakulta strojníMagisterský studijní program / obor:
Strojní inženýrství / Dopravní technika a technologie
Práce na příbuzné téma
-
Experimentální měření diskriminace na českých online trzích
Monika Cíková -
Experimentální měření diskriminace na trhu práce
Pavel Chlup -
Měření nasycené hydraulické vodivosti a porovnání různých metod měření
Daniel Ivanov -
Experimentální měření řezných sil pro zjišťování řezného odporu
Jiří KNAPP -
Experimentální měření řezných sil
Jan PRAŽÁK -
Experimentální měření teploty při obrábění
Martin RONČÁK -
Návrh digitalizace a ověření funkčnosti experimentální úlohy měření teploty při obrábění pomocí termodua
Michal Moťka -
Simulační model pohonu automobilu se spalovacím motorem
Jan Klega