Společenská odpovědnost firem a její význam v současné společnosti – Bc. Ilona Milatová, DiS.
Bc. Ilona Milatová, DiS.
Master's thesis
Společenská odpovědnost firem a její význam v současné společnosti
Corporate Social Responsibility and its importance in contemporary society
Abstract:
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na společenskou odpovědnost firem včetně jejího vymezení, hlavní principy CSR, oblasti CSR a přínosy CSR. Dále se věnuje problematice zavádění CSR do firemní praxe včetně hodnocení CSR a reportování o CSR. Praktická část zahrnuje analýzu společenské odpovědnosti společností Lindex a H&M především z hlediska oblastí a aktivit CSR, vzájemné porovnání společností …moreAbstract:
The theoretical part of the thesis is focused on Corporate Social Responsibility including its definition, the main principles of CSR, pillars of CSR and benefits of CSR. It also discusses the issue of the implementation of CSR into the company including the evaluation of CSR and the CSR reporting. The practical part includes the analysis of social responsibility of two companies – Lindex and H& …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zdksy/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 11. 2015
- Supervisor: Ing. Eva Matoušková
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić