Bc. Michaela Křížová
Master's thesis
Teachers' Narrative Inquiry
Teachers' Narrative Inquiry
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá poměrně novým fenoménem ve vzdělávání – učitelskými naracemi. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část nabízí charakteristiku učitelské profese a popisuje aspekty učitelství se zaměřením na výuku angličtiny jako cizího jazyka. Dále se zabývá popisem jednotlivých vyučovacích stylů a jejich rolí ve výchovně vzdělávacím procesu. Jedna kapitola poskytuje …moreAbstract:
The diploma thesis deals with rather new phenomena of teachers narratives. It consists of theoretical and practical part. The theoretical part provides characteristics of teachers’ job and describes some aspects of being a teacher with a special focus on teaching English as a foreign language. Then it deals with a description of individual teaching styles and their role in teaching. One chapter provides …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oeq1z/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2010
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová