Bc. Gabriela Bohabojová

Master's thesis

Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice

The Marketing communication of Conspicuous Consumption Product as an Investment in Social Position
Abstract:
Diplomová práce řeší problematiku marketingové komunikace produktů okázalé spotřeby v oboru fashion, jako způsob investování do společenské pozice. Cílem je objasnit potenciál marketingové komunikace produktu prostřednictvím apelu na udržení, či zlepšení společenské pozice zákazníka v marketingové komunikaci vůbec a specificky pak u marketingu tzv. luxusních fashion značek.
Abstract:
Thesis deals with marketing communications conspicuous consumption of products in the field of fashion, as a way of investing in social position. The aim is to clarify the potential of product in marketing communications through an appeal to maintain or improve the social position of the customer in marketing communications in general and specifically in marketing of luxury fashion brands.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní