Bc. Šárka Kadlecová

Bachelor's thesis

Vstup do mateřské školy jako zdroj zátěže – specifika dětí se sociálním znevýhodněním

When Starting Preschool Becomes a Burden - Specifics of Social Disadvantaged Children
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou předškolního vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním, konkrétně vstupem do mateřské školy jako možným zdrojem zátěžové životní události. Cílem bylo pokusit se identifikovat specifické zdroje zátěže spojené s nástupem těchto dětí do mateřské školy a popřípadě zjistit, jaké konkrétní zdroje zátěže tyto rodiny v souvislosti s nástupem dítěte do předškolního zařízení …more
Abstract:
This project discuses the issues pertaining to a preschool education of socially disadvantaged children, more specifically the children’s start of their preschool education as a potential burden for them and their families. The goal was to identify specific burdensome sources associated with the children’s start of the preschool and to specifically collect this information from the children’s families …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Lenka Šamánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology