Bc. Olga Krobová
Bachelor's thesis
Analýza obsahu televizní reklamy
TV commercial analysis
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou obsahu televizní reklamy na alkoholické nápoje. Modelovým příkladem takovéto reklamy je TV spot firmy Stock Plzeň-Božkov „Lipno“, jehož rozborem jsou zodpovězeny otázky nutnosti regulace TV reklam na alkoholické nápoje a možnost ovlivnění žen tímto typem reklam. Teoretická část práce se zabývá analýzou marketingu, psychologie a etiky TV reklam na alkoholické nápoje …moreAbstract:
This bachelor thesis concerns itself with an analysis of the contents of alcoholic beverages advertisements on TV. TV spot of company Stock Fernet Plzeň-Božkov “Lipno”, whose analysis answers to the issue of a necessity to control alcoholic beverages advertisements on TV and the possibility of influencing women by such a type of advertisements, has been selected as a model example of such advertisements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pjybs/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ -
Genderové stereotypy v reklamě a jejich regulace dle českého práva
Leona Kroupová -
Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Petr Dvořák -
Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě
Silvie MAŇASOVÁ -
Etika ve světě reklamy na alkohol
Miluše BRUNÁTOVÁ -
Etika v reklamě
Natálie Ptáčníková -
Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje z pohledu školních dětí
Zuzana Beranová -
Etické aspekty reklamy na alkoholické nápoje
Martin Glombíček