Vnímání cause related marketingu českým spotřebitelem – Veronika Kuncová
Veronika Kuncová
Master's thesis
Vnímání cause related marketingu českým spotřebitelem
Perceptions of Cause Related Marketing by Czech Consumers
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním cause related marketingu jako moderního nástroje komunikace, který umožňuje propojit zájmy komerční sféry s potřebami neziskového sektoru. Teoretická část představuje pojem cause related marketing a stanovuje jeho definici, mechanismy fungování a efekty, které přináší jednotlivým subjektům. Dále popisuje typické postoje spotřebitelů k tomuto konceptu a faktory …moreAbstract:
This diploma thesis describes Cause Related Marketing as a modern communication tool which enables to link commercial business interests to the needs of the nonprofit sector. The theoretical part presents the term Cause Related Marketing and specifies its definition, mechanisms and effects it brings to individual subjects. It also describes typical consumer attitudes to the concept and factors that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33422
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2012
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Květa Olšanová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33422
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cause Related Marketing
Daniela Kronusová -
Cause-related marketing: kampaň značky Always
Karin Nemcová -
Cause related marketing a možnosti jeho zapojenia do stratégie budovania značky
Alexandra Šišková -
Cause Related Marketing
Jaroslav Pospíšil -
Cause Related Marketing
Simona Volprechtová -
Cause-related Marketing
Anita Nykodymová -
Cause-Related Marketingový návrh pro Bistro Anatomy
Denisa Vágnerová -
Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty
Eva Brabcová