Mgr. BcA. Jiří KAREN

Doctoral thesis

Jak zapojení do projektu Dějepis+ ovlivnilo pohled učitelů na výuku historie a jejich epistemická přesvědčení?

How has involvement in the History+ project influenced teachers' perspectives on history teaching and their epistemic beliefs?
Abstract:
Cílem disertační práce bylo zhodnotit, nakolik zapojení v projektu inovace výuky Dějepis+ ovlivnilo epistemická přesvědčení učitelů a jejich pohledy na výuku dějepisu. V rámci kvalitativního výzkumu byl použit vstupní a výstupní polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný vzorek dvanácti učitelů byl porovnán s kontrolní skupinou. Bylo zjištěno, že učitelé zapojení do Dějepisu+ vykazovali na konci projektu …more
Abstract:
The aim of the dissertation was to evaluate to what extent the involvement in the History+ teaching innovation project influenced teachers' epistemic beliefs and their views on history teaching. The qualitative research used an entry and exit semi-structured interview. The research sample of twelve teachers was compared with a control group. It was found that the teachers involved in History+ showed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAREN, Jiří. Jak zapojení do projektu Dějepis+ ovlivnilo pohled učitelů na výuku historie a jejich epistemická přesvědčení?. Ostrava, 2024. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta