The use of authentic texts in English lessons – Mgr. Kristýna Loudová
Mgr. Kristýna Loudová
Master's thesis
The use of authentic texts in English lessons
The use of authentic texts in English lessons
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit prakticky zaměřené hodiny anglické jazyka pro dospělé studenty a jejich učitele. Výukové jednotky jsou sestaveny na základě autentických textů, které byly získány z jejich originálního kontextu a jazykového prostředí. Autorka se snaží dokázat, že i v uměle vytvořených podmínkách je možné plně využít výhod autentického textu. Výběr vhodných aktivit umožňuje zachovat původní …moreAbstract:
The thesis aims to provide English teachers and their adult learners with practically oriented teaching units based on the authentic materials obtained directly from their original context and language community. Furthermore, the thesis goes on to prove that even within an artificial environment it is possible to profit from the authentic text’s multifarious advantages. The use of appropriate activities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m5r2y/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Teaching the Present Perfect Using Project 4 Coursebook in the Time of Remote Learning
Zuzana Zlámalová -
Územní a populační vývoj obce Stará Bělá jako námět vyučovací hodiny
Šárka JURÁŇOVÁ -
Comparative study of teaching reading in English classes at two primary schools in Brno
Kristýna Mrázová -
Reading Activities for the Basic Schools
Jana Janečková -
Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading
Zuzana Tomková -
The use of authentic texts in reading
Valerie Hotová -
Nácvik a metodika hip hopu pro začátečníky a mírně pokročilé.
Jiří BĚHOUNEK -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská