Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti – Bc. Michal Zatloukal
Bc. Michal Zatloukal
Bachelor's thesis
Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti
The Analysis of the Headquarters-subsidiary Relationship in a Multinational Company
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je analýza konkrétní pobočky nadnárodní společnosti a jejího vztahu k centrále. Práce pojednává o organizaci nadnárodní společnosti, jejich vazbách a dopadu těchto vazeb na pobočku v České republice. Zejména se zaměřuji na organizační struktury na celosvětové úrovni, popisuji formy vstupu na český trh a představuji, jakým způsobem je pobočka řízena centrálou. Hlavním přínosem …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is an analysis of a subsidiary of the multinational corporation with main focus held on the relationship amongst the subsidiary and its MNC´s headquarters. This thesis speaks about the organisation of a MNC, about its relations and about the results of these politics on the czech subsidiary. Particularly, I take closer look at the worldwide organizational structures …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nhebs/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZATLOUKAL, Michal. \textit{Analýza vztahu mezi centrálou a pobočkou nadnárodní společnosti}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2017. Available from: https://theses.cz/id/d53yr6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Porovnání japonského a českého managementu ve společnosti TOYOTA TSUSHO
Tomáš Nejedlý -
Artificial Intelligence in Marketing & Sales: The ABB experience Subtitle: Building a model for technologically driven change management in a B2B multinational corporation
Ana Edmundo -
Diversity management in a subsidiary of a multinational corporation
Adela Fischerová -
Management nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí
Magdalena Maxová -
Management nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí
Leona Aiglová -
Management nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí
Alžbeta Mazurkovičová -
Management nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí
Andrea Dettenhofer -
Management nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí
Sabina Rezlová