Bc. Nicola Poledňáková
Bachelor's thesis
Baťa v Číně v meziválečném období
Baťa Company in China in the Interwar Period
Abstract:
Bakalářská diplomová práce „Baťa v Číně v meziválečném období“ pojednává o vstupu firmy Baťa na čínský trh na přelomu 20. a 30. let. Práce podrobně analyzuje důvody a podmínky pronikání firmy na trh a následné problémy, se kterými se musela firma potýkat. V práci nechybí tabulky a grafy s daty a komentáři o odbytu zboží, které nastínily důvody měnícího se odbytu baťovského zboží v Číně v průběhu let …moreAbstract:
The bachelor thesis "Bata in China between World wars" discusses the Bata Company entering the Chinese market in the late 20s and 30s. Work gives a detailed analysis of the reasons and conditions of the company gaining insight into the market followed by problems with whom the company dealt with. The work also includes charts and graphs with data and commentary on the distribution of goods, which describe …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 6. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/frrr0/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Bc. Denisa Hilbertová, M.A.
- Reader: Mgr. Jakub Drábik, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
International Territorial Studies / Culture Studies of China
Theses on a related topic
-
Čínsko-japonské vztahy v letech 1929 - 1937
Albert Fuchs -
Multinationals Marketing Strategy in the Chinese Market
Lukáš Krupka