Theses 

Multinationals Marketing Strategy in the Chinese Market – Lukáš Krupka

česky | in English | slovensky

Agenda:
Změnit agendu. Adresa v ISu:

Vysoká škola ekonomická v Praze

Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Management

Lukáš Krupka

Diplomová práce

Multinationals Marketing Strategy in the Chinese Market

Marketingová strategie multinacionálních společností na čínském trhu

Anotace: Hlavním cílem diplomové práce je detailně identifikovat čínský trh a čínského spotřebitele z pohledu mezinárodního a strategického marketingu. Čína je jeden z nejmocnějších a nejrychleji se rozvíjejících trhů na světě. Patří mezi tzv. státy BRIC/BRIICS. Jelikož ekonomicky se Čína velice rychle a znatelně vzmáhá, stala se velice zajímavým trhem pro mnoho mezinárodních a multinacionálních společností, kam mohou rozšířit své podnikatelské aktivity a záměry. Mým cílem bylo zanalyzovat hlavní aspekty čínského trhu, které přímo ovlivňují marketingové strategie mezinárodních a multinacionálních společností. Dále také porozumět a pochopit čínského zákazníka a jeho potřeby a preference. Mnoho mezinárodních společností vstupují na čínský trh, protože vidí silný kupní potenciál v 1,4 miliardě čínských spotřebitelů. Čínští spotřebitelé jsou velice specifičtí, zejména tím, že se čím dál tím více podobají západním spotřebitelům, protože bohatnout, ale stále si rovněž udržují své tradiční zvyklosti, které se projevují v jejich nákupním chování. Společnosti typu Unilever a P&G jsou příklady úspěšných multinacionálních FMCG společností, které výrazně uspěli na čínském trhu.

Abstract: The main goal of this master thesis is to identify the Chinese market and its consumer from the perspective of international and strategic marketing. China is one the most powerful and fastest growing market in the world belonging to the group of BRIC/BRIICS countries. As the economic development is growing, China has become an interesting market for many international and multinational companies where to spread their business activities. My aim is to analyze the main aspects of the Chinese market which directly influence the marketing strategy of the companies and understand the market's consumers' needs and preferences. A lot of international companies enter the Chinese market as they see a potential in 1,4 billion consumers living there. Chinese consumers are very specific. They become similar to the Western consumers as they have become richer but they still keep their traditional habits with their preferences. Unilever and P&G are examples of companies that succeeded in the Chinese market.

Klíčová slova: mezinárodní marketing, marketingová strategie, čínský trh

Keywords: marketing strategy, Chinese market, international marketing

Jazyk práce: angličtina

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 19. 9. 2014
  • Vedoucí: Hana Machková
  • Oponent: Stanislav Richter

Citační záznam

Citace dle ISO 690: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu

Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58323

Relevantní odkazy 


Nahoru | Aktuální datum a čas: 22. 5. 2019 17:35, 21. (lichý) týden

Soukromí

Kontakty: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz