Začínající učitel matematiky: ideály, metody, realita – Bc. et Bc. Marie Mičková
Bc. et Bc. Marie Mičková
Master's thesis
Začínající učitel matematiky: ideály, metody, realita
Early career mathematics teacher: ideals, methods, reality
Abstract:
Diplomová práce pojednává o začínajícím učiteli matematiky, jeho střetem s realitou a reflexí jeho pedagogických počátků. Práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá přístupy ve výuce (nejen) matematiky, problematikou začínajícího učitele a možnostmi (sebe) reflexe. Výzkumná část si pokládá za cíl analyzovat zkušenosti začínajících učitelů matematiky při …moreAbstract:
This thesis deals with an early career mathematics teacher, his encounter with reality and reflection of his pedagogical beginnings. The thesis is divided into two part – theoretical and research. The teoretical part deals with approaches in teaching (not only) mathematics, the issue of early career teachers and the posibility of (self) reflection. The research part aims to analyze the experience of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rtoez/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2021
- Supervisor: Mgr. Helena Durnová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Leni Lvovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy
Barbora Velebová -
Náboženská tématika u vybraných menšin v ČR ve výuce prostřednictvím konstruktivistického přístupu a prožitkové pedagogiky
Dominika Racková -
Srovnání transmisivního a konstruktivistického přístupu ve výuce vybraných partií matematiky v 1. a 2. ročníku ZŠ
Jana KARÁSKOVÁ -
Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy
Barbora Velebová -
Srovnání transmisivního a konstruktivistického přístupu ve výuce vybraných partií matematiky v 1. a 2. ročníku ZŠ
Jana KARÁSKOVÁ -
Self-reflection in Teacher Development
Veronika Popelková -
Beginning teacher's self-reflection
Nikoleta Vlčková