Daria Ulianova

Bachelor's thesis

International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada

Mezinárodní expanze rychlých a luxusních módních značek ve střední Evropě: případ Zary a Prady
Abstract:
Tato bakalářská práce se pokusila prozkoumat mezinárodní expanzi ve světě módy na příkladu dvou velkých značek: Zara jako značky rychlé módy a Prada jako luxusní oděvní značky. Autor provedl podrobnou analýzu mezinárodní expanze těchto značek a odpověděl na otázky, zda úspěch strategie závisí na zvolené metodě uvedení na trh a jak strategie ovlivňuje kupujícího. Kromě toho bylo provedeno hodnocení …more
Abstract:
This bachelor thesis attempts to study international expansion in the fashion world by the example of two major brands: Zara as a fast fashion brand and Prada as a luxury fashion brand. The author conducted a detailed analysis of the international expansion of these brands and answered the questions of whether the success of the strategy depends on the chosen method of entering the market and how the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2023
  • Supervisor: Vadim Semenenko
  • Reader: Kateřina Chvátalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88935