Bc. Ivana Homolková

Master's thesis

Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik

The Liguistic Analysis of German and Czech Advertising Slogans in Sanitation Technique
Abstract:
This final thesis is engaged in a linguistic analysis of German and Czech advertising slogans in sanitation technique. The theoretic part deals with a development of advertising, its function und its elements. The next part puts brain to concept of “slogan” – from its historical meaning to its main functions in modern advertising. The practical part analyzes the slogan lexical, syntactic and rhetorically …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá jazykovou analýzou německých a českých firem v oblasti sanitární techniky. Teoretická část pojednává o vývoji reklamy, její funkci a jejích základních prvcích. Další kapitola se věnuje pojmu „slogan“ od jeho historického významu až po hlavní funkce v dnešní reklamě. Praktická část analyzuje slogan na lexikální, syntaktické a rétoricko-stylistické úrovni. Práce obsahuje i slovník …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2009
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta