Jsme dospělí? (Sociální reprezentace konceptu dospělosti v pojetí mladých lidí ve věku 18 – 25 let) – Mgr. Lucie Čajánková
Mgr. Lucie Čajánková
Diplomová práce
Jsme dospělí? (Sociální reprezentace konceptu dospělosti v pojetí mladých lidí ve věku 18 – 25 let)
Are we adult? (Social representation of the adulthood concept related to the persons of age between 18 till 25 years)
Anotace:
V současné době stálé ubývá tradičních mezníků, které by jasně sdělovaly, zda již člověk dosáhl dospělosti či nikoli. Není tedy zcela evidentní, kdo je v dnešní společnosti považován za dospělého. Jaké má mít dospělý člověk charakteristiky a znaky? Co vlastně v dnešní době znamená pojem dospělost? V této práci jsem se zaměřila na sociální reprezentace konceptu dospělosti a dospělého člověka, a to ve …víceAbstract:
Nowadays the number of traditional boundary marks that shall clearly tell if the person already reached adulthood or not is being reduced. Thus this is not absolutely evident who is in present-day society considered as adult person. Which characteristics and signs shall have such adult person? What does it mean actually the conception of adulthood latterly? In this thesis I have focused on social representation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 8. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gu3tb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2008
- Vedoucí: doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČAJÁNKOVÁ, Lucie. \textit{Jsme dospělí? (Sociální reprezentace konceptu dospělosti v pojetí mladých lidí ve věku 18 – 25 let)}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/dbyc63/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Vnímání celoživotního učení se v oblasti sexuální výchovy dospělými v období vynořující se dospělosti
Veronika Slováková -
Vztah mezi intrapsychickou složkou sebe-diferenciace a častostí psychosomatických stesků v období vynořující se dospělosti
Denisa Konvalinová -
Zralé odpuštění jako potenciální strategie vyrovnávání se s rodičovskou křivdou v období vynořující se dospělosti
Dalimil STANĚK -
Souvislost duševní gramotnosti se specifickými copingovými strategiemi ve vynořující se dospělosti
Aneta SKALOVÁ -
Souvislosti odchodu z domova a prediktory načasování odchodu jako součást osamostatňování se v období vynořující se dospělosti
Lucie Lomičová -
Impostor fenomén v souvislosti s výchovnými styly v období vynořující se dospělosti
Johanka Laudová -
Charakteristiky vynořující se dospělosti: Mezigenerační porovnání
Kristýna Lázňovská -
Spokojenost v partnerství v závislosti na attachmentu v období vynořující se dospělosti
Katharina Kočí