Bc. Gabriela Dvořáková

Master's thesis

Didaktische Spiele im Fremdsprachenunterricht

The role of the didactic games in teaching a foreign language
Abstract:
The whole thesis is concerning with the term of play which not only states the meaning of this word and developes it but also tries to find the answer to this question: "Have been become didactic games in last fourteen years a natural and obvious part of teaching a foreign languages?" We can find the answer in a practical part of the thesis based on questionnaires. A positive answer to this question …more
Abstract:
Celá diplomová práce se zabývá pojmem hry, který nejen definuje a rozvíjí, ale především se snaží v praktické části na základě dotazníků najít odpověd na otázku: „Staly se didaktické hry po 14 letech přirozenou a samozřejmou součástí výuky cizích jazyků?“ Kladná odpověd na tuto otázku představuje velký přínos a pokrok ve výuce německého jazyka.
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language