The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study – Bc. Anna Kulišťáková
Bc. Anna Kulišťáková
Diplomová práce
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anotace:
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat, jakým způsobem je Montessori metoda uplatňována v praxi výuky anglického jazyka. Toto je zkoumáno v rámci dvou oblastí: možnosti, které se učiteli nabízí při řešení situací neukázněnosti žáků; možnosti, jak hodnotit práci žáků. V teoretické části je vyložena Montessori metoda. Přitom pozornost je věnována tomu, jak se v Montessori škole přistupuje ke …víceAbstract:
The main aim of this diploma thesis is to gain an insight into how the Montessori method is implemented in the practice of teaching English. Two areas are explored: options available for dealing with situations in which a lack of pupils’ discipline occurs; assessment of pupils’ work. The theoretical part provides an explanation of the fundamentals of the Montessori Method. Special attention is devoted …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l7ekk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2022
- Vedoucí: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Oponent: Mgr. Šárka Cox
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Peer Blender: Datová analýza nástroje pro peer assessment
Pavel Klammert -
Pohled studentů učitelství na praxi na kázeň a její řešení
Kateřina Jurová