Radek Michelfeit

Master's thesis

Cílení reklamy v televizním vysílání

Targeting advertising on TV
Abstract:
Práce nejprve popisuje kontext televizního vysílání, stručný vývoj televizního vysílání a specifika na trhu televizních stanic. Podrobněji se zabývá fungováním a financováním televizních stanic, kde zdůrazňuje závislost komerčních televizních stanic na příjmech z pronájmu reklamního prostoru. Dále se práce zabývá cílenou reklamou v televizním vysílání z pohledu zadavatelů reklamy. Popisuje jejich přístup …more
Abstract:
The thesis is firstly focused on television broadcasting. The author briefly describes the development of television broadcasting and the market specifics of TV stations. Then he describes the operation as well as financing issues of TV stations. The commercial broadcasters are dependent on revenues from advertising, so this issue is appropriately emphasized in the thesis. Then the thesis deals with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2012
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Bohumír Štědroň

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30996

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management