Radek Michelfeit
Master's thesis
Cílení reklamy v televizním vysílání
Targeting advertising on TV
Abstract:
Práce nejprve popisuje kontext televizního vysílání, stručný vývoj televizního vysílání a specifika na trhu televizních stanic. Podrobněji se zabývá fungováním a financováním televizních stanic, kde zdůrazňuje závislost komerčních televizních stanic na příjmech z pronájmu reklamního prostoru. Dále se práce zabývá cílenou reklamou v televizním vysílání z pohledu zadavatelů reklamy. Popisuje jejich přístup …moreAbstract:
The thesis is firstly focused on television broadcasting. The author briefly describes the development of television broadcasting and the market specifics of TV stations. Then he describes the operation as well as financing issues of TV stations. The commercial broadcasters are dependent on revenues from advertising, so this issue is appropriately emphasized in the thesis. Then the thesis deals with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30996
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2012
- Supervisor: Jitka Černá
- Reader: Bohumír Štědroň
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30996
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Advertising Targeted to Children on Russian Market
Elizaveta Marchenko -
Marketing cílený na děti
Barbora Blažejovská -
Marketing a reklama ve vztahu k 5 typům postmoderní osobnosti
Jakub Šetek -
Marketing cílený na děti
Petra Duchoslavová -
Děti v TV spotech jako prostředek manipulace
Alesia Rubachova -
Dočista do čista. Způsob argumentace a přesvědčování v TV reklamě na prací prášky a čistící prostředky
Veronika Štědráková -
Reprezentace mužství v TV reklamě: komparativní analýza (TV Nova vs. Markíza)
Alexandra Marčeková -
Úloha regionálního TV vysílání v době digitalizace
Libor POKORNÝ