Bc. Jana ZDRÁHALOVÁ

Bachelor's thesis

Jak vnímá český posluchač, čtenář angličtinu v reklamě

How the czech listener or reader feels by using English in czech advertising text
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám reklamou v tisku a rozhlase v České republice a použitím angličtiny v reklamních textech. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny v ČR, charakteristice reklamy a reklamních sloganů, charakteristice cílových skupin a reklamní komunikaci. V praktické části se věnuji výzkumu prostřednictvím metody skupinového rozhovoru a ověření pracovní hypotézy.
Abstract:
In my bachelor study I deal with advertising in written form as well as spoken one in Czech Republic, with aim on use of English language in advertisement texts. In the theoretical part I work with the status of English in Czech Republic, characteristics of advertising and its slogans, characteristics of targeted costumers and entire advertising communication. In the practical part I work on study …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier: 10707

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2009

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZDRÁHALOVÁ, Jana. Jak vnímá český posluchač, čtenář angličtinu v reklamě. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.