Bc. Viktória Hurajtová

Bachelor's thesis

Spotřební kultura a skupinová identita generace Z

Consumer culture and Group identity of Generation Z
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá důležitým tématem spotřební kultury a skupinové identity generace Z. Spotřební kultura je společenský status spotřebitele, který se soustředí na spotřebu zboží a služeb. Spotřebitelé generace Z určují nové standardy pro podniky a je nezbytné studovat jejich spotřebitelské chování a vytvořit efektivní marketingová sdělení, která je zaujmou. Generace Z tvoří 40 % všech …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the important topic of consumer culture and group identity of Generation Z. Consumer culture is the social status of the consumer, which focuses on the consumption of goods and services. Generation Z consumers are setting new standards for businesses and it is essential to study their consumer behaviour and create effective marketing strategies that engage them. Generation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication