A Contrastive Analysis of the Prepositions “To” and “Into” – Bc. Lucia Macková
Bc. Lucia Macková
Master's thesis
A Contrastive Analysis of the Prepositions “To” and “Into”
A Contrastive Analysis of the Prepositions “To” and “Into”
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza předložek “to” a “into”, které se často užívají k vytvoření předložkových vazeb označujících cíl pohybu v pohybových konstrukcích. Analyzované konstrukce se skládají ze slovesa vyjádřujícího způsob pohybu (tzv. manner of motion verb), předložky “to” nebo “into” a podstatného jména (méně často zájmena). Analýza je založena na materiálu z Britského národního …moreAbstract:
The main aim of the present thesis is to analyse the prepositions “to” and “into”, which are commonly used as heads of prepositional phrases that denote the goal of motion in motion constructions. The motion constructions under analysis consist of a manner of motion verb, the preposition “to” or “into” and a noun (or, less frequently, a pronoun). The analysis is based on the data taken from the British …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uwi69/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Naděžda Kudrnáčová, CSc.
- Reader: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
The use of "Once upon a time" in a corpus of fairy tales and in the British National Corpus
Mária Kopecká -
KINSHIP TERMS IN THE BRITISH NATIONAL CORPUS
Branislav Majstrík -
Similes in the British National Corpus
Marie Bakalová -
Verb complementation of emotive verbs (love, hate) by infinitive and -ing forms in British and American English: A corpus based study
Kateřina DUBSKÁ