Neúspěch jako přirozená součást designového procesu – Bc. Jindřich Mašek
Bc. Jindřich Mašek
Master's thesis
Neúspěch jako přirozená součást designového procesu
Failure as a natural part of the design process
Abstract:
Předkládaná magisterská diplomová práce se zabývá fenoménem neúspěchu a jeho role v designovém procesu. To činí konkrétně na úzce vymezeném poli herního designu. V rámci média zvaného larp zkoumá aspekty týkající se smysluplnosti a přirozenosti výskytu neúspěchu při procesu designování těchto her. Pro toto zkoumání je zvolena narativní analýza rozhovorů s designéry, kteří svým vyprávěním představují …moreAbstract:
The submitted master's thesis deals with the phenomenon of failure and its role in the design process. It does this specifically in the narrowed field of game design. In a medium called larp, it examines aspects related to the meaningfulness and naturalness of failure in the design process of these games. A narrative analysis of interviews with designers who present their experiences through their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k0ch2/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2020
- Supervisor: RNDr. Michal Černý
- Reader: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Ethical aspects of service design in design practice
Tereza Navarová -
Designový proces jako nástroj změny ve skautském středisku
Tereza Procházková -
Komunikační strategie jako designový proces. Případová studie hnutí "Limity jsme my"
Anna Bromová -
Odpady jako zpětná vazba pro inovace
Robert Lafuntál -
Digital Transformation based on Business Process Modeling: A Case Study in SAP
Šimon Žulták -
Zpětná vazba od zákazníků jako zdroj inovací
Petra Habánová -
The process of setting goals with a focus on developing language skills
Martina Karpetová