Bc. Eliška Kandusová
Master's thesis
Slohové vyučování na 2. stupni ZŠ
Education of stylistics in the Secondary School
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na slohové učivo v učebnicích českého jazyka na 2. stupni ZŠ. Snažili jsme se zjistit, zda slohové učivo ve zkoumaných učebnicích odpovídá svým zpracováním základnímu kurikulárnímu dokumentu, RVP ZV. Na základě obsahové analýzy dvou vybraných řad učebnic pro 6. – 9. ročník se zaměřili na to, jaké slohové útvary jsou v jednotlivých ročnících do učebnic zařazeny a zda uvedená …moreAbstract:
The diploma thesis deals with stylistic curriculum in Czech language textbooks at lower secondary school. We tried to discover, if the stylistic curriculum in textbooks corresponds with basic curricular document, The Framework Educational Programme for Basic Education. According to the content analysis of textbooks we concentrated on classification of communication genres. We also examined how these …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lq8jr/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2014
- Supervisor: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Pilotní program Nevidím. Zážitkový program pro žáky II. stupně základních škol.
Hana Chmelková -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Mýtus o Persefoně a jeho sociální aspekty: výukový program pro žáky základních škol s prvky dramatické výchovy
Zuzana Matonohová -
Program pro vybrané obtížné učivo českého jazyka na 1. stupni základní školy
Gabriela Bošová -
Literární program na rozvoj čtenářství pro 1. stupeň základní školy
Tereza Fialová