Martin Zíka

Master's thesis

Efektivita marketingových nástrojů využívaných na realitním trhu

Effectiveness of Marketing Tools on the Real Estate Market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou efektivity marketingových nástrojů používaných realitními zprostředkovateli. Cílem je jednak poskytnout komplexní přehled aktuálně používaných nástrojů marketingového a komunikačního mixu, jednak provést analýzu jejich efektivity zaměřenou na online inzerci. Hypotézy vycházející z aktuální zahraniční literatury jsou ověřeny na inzerci pražských bytů 2+kk v osobním …more
Abstract:
The thesis focuses on analysing marketing tools used by real estate brokers. The goal is to describe marketing and communication mix elements with real estate specifics and measure their effectiveness. Based on contemporary literature, hypotheses are set and verified by regression analysis of online listings of personally owned two-room flats in Prague. A causal relationship has been identified between …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2023
  • Supervisor: Radek Tahal
  • Reader: Oldřich Vávra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88451