Efektivita marketingových nástrojů využívaných na realitním trhu – Martin Zíka
Martin Zíka
Master's thesis
Efektivita marketingových nástrojů využívaných na realitním trhu
Effectiveness of Marketing Tools on the Real Estate Market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou efektivity marketingových nástrojů používaných realitními zprostředkovateli. Cílem je jednak poskytnout komplexní přehled aktuálně používaných nástrojů marketingového a komunikačního mixu, jednak provést analýzu jejich efektivity zaměřenou na online inzerci. Hypotézy vycházející z aktuální zahraniční literatury jsou ověřeny na inzerci pražských bytů 2+kk v osobním …moreAbstract:
The thesis focuses on analysing marketing tools used by real estate brokers. The goal is to describe marketing and communication mix elements with real estate specifics and measure their effectiveness. Based on contemporary literature, hypotheses are set and verified by regression analysis of online listings of personally owned two-room flats in Prague. A causal relationship has been identified between …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88451
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2023
- Supervisor: Radek Tahal
- Reader: Oldřich Vávra
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88451
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Digitální marketing v oblasti veřejné volby
Tereza Schvanová -
Influencer marketing na trhu s produkty pro malé děti a produkty souvisejícími s rodičovstvím
Kristýna Šrámková -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Social media marketing communication in Czech Republic and Georgia
Zurabi Shurgaia