Markéta Neubauerová

Master's thesis

Role příběhu v marketingu kulturního dědictví

The Role of the Narrative in Marketing of Culture Heritage
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou role příběhu při animaci kulturního dědictví, jejím cílem je posouzení efektivity využití příběhu v marketingu kulturních nemovitých památek. Teoretická část práce popisuje specifika marketingu kultury a kulturního produktu, zaměřuje se na využití psychologie a emocí v marketingu a vysvětluje teorii naratologie a storytellingu jako aplikace při animaci příběhu …more
Abstract:
This thesis deals with the role of the narrative in animation culture heritage. Its aim is to assess the effectiveness of the use of the narrative in the marketing of cultural monuments. The theoretical part describes the specifics of the art marketing and the culture product, focusing on the use of psychology and emotions in marketing and explains the theory of narratology and storytelling and its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2016
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Michaela Tesařová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/50763