Lenka Jaklová

Master's thesis

Vady řeči a verbální projev dětí mladšího školního věku

Speech Disorders and Verbal Discourse of Young Learners
Abstract:
Tato práce se zabývá vadami a poruchami řeči v mluveném projevu dětí mladšího školního věku. V úvodu se zabýváme řečí a k té náleží dýchací ústrojí, hlasové ústrojí a artikulační ústrojí. Dále je zde kapitola zaměřená na tvorbu hlásek s výstižnými obrázky, jak dané hlásky správně tvořit. V následující kapitole představujeme nejběžnější poruchy a vady, s kterými se můžeme u dětí mladšího školního věku …more
Abstract:
This piece of work focuses on speech defects and disorders in young learners' verbal discourse. In the introduction we describe speech, morover it covers respiratory organs, voice system and articulatory organs. Next, a chapter devoted to speech forming with additional pictures of correct pronunciation of particular sounds follows. In another chapter, the most common disorders and defects that can …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Accessible from:: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2013
  • Supervisor: MgA. Zuzana Bubeníčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jaklová, Lenka. Vady řeči a verbální projev dětí mladšího školního věku. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 4. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).