Translating Culture: Škvorecký into English – Bc. Helena Brunnerová
Bc. Helena Brunnerová
Master's thesis
Translating Culture: Škvorecký into English
Translating Culture: Škvorecký into English
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá překladem kultury, a to konkrétně ve třech knihách Josefa Škvoreckého (Dvě legendy, Lvíče a Mirákl), které byly přeloženy třemi různými překladateli, Káčou Poláčkovou-Henley, Peterem Kussim a Paulem Wilsonem. Práce poukazuje jak na rozdílné přístupy překladatelů ke shodným problémům, tak na specifika, které každá z těchto knih pro překlad představovala.Abstract:
The Diploma Thesis deals with the translation of culture, specifically in three books by Josef Škvorecký (The Bass Saxophone, Miss Silver's Past and The Miracle Game), each translated by a different translator, Káča Poláčková-Henley, Peter Kussi and Paul Wilson. The thesis shows both different approaches of the translators to similar translation problems as well as the unique issues each of the book …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m7kks/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2018
- Vedúci: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Lucie Seibertová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Translation and Interpreting / English-language Translation
Práce na příbuzné téma
-
Censorship in Translation
Vojtěch Ulrich -
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Martina Melchertová -
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Pavlína Caranová -
Firemní kultura a její patologické formy. Firemní kultura a její odvrácená tvář
Alena Manhartová -
Organizační kultura a její odraz v pracovních podmínkách
Kristýna Pešková -
Podniková kultura v podnicích vybraného kraje
Veronika Šteflová -
Firemní kultura jako marketingový nástroj
Jana Hůlová -
Organizační kultura
Michaela Kulhánková