Romská hudba jako nástroj multikulturního vzdělávání na základních a středních školách – Jan Roudnický
Jan Roudnický
Bachelor's thesis
Romská hudba jako nástroj multikulturního vzdělávání na základních a středních školách
Romany Music as a Tool for Multicultural Education in Primary and Secondary school
Abstract:
Práce je zaměřena na využití romské hudby ve vzdělávacím procesu na základních a středních školách. K romské hudbě je v práci přistupováno jakožto k prostředku multikulturního vzdělávání a inkluze žáků s rozdílnou etnicitou. Práce obsahuje shrnutí rozdílů ve stupni inkluze žáků na školách, které romskou hudbu ve výuce využívají, a na těch, které ji nevyužívají. Práce má teoretickou a praktickou část …moreAbstract:
This thesis focuses on the use of Romani music in the educational process in primary and secondary schools. The thesis approaches Roma music as a mean of multicultural education and inclusion of pupils with different ethnicity. The thesis contains a summary of the differences in the degree of inclusion of pupils in schools that use Roma music in education and those that do not. The thesis has a theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v6k38/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Vladimír Richter
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROUDNICKÝ, Jan. \textit{Romská hudba jako nástroj multikulturního vzdělávání na základních a středních školách}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/dyjpqk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Music for Education / Music for Education
Theses on a related topic
-
Zákaz diskriminace a problém multikulturalismu
Marcela Fryštenská -
The Struggles of Black People in Tracy Deonn's Legendborn
Silvie Smolová -
Ethnic Minorities in Higher Education in theUSA
Tereza Čubáková -
Vzdělávání domorodých obyvate (Indigenous Peoples Education) Model jazykových hnízd na případu Britské Kolumbie a možnosti jeho využití v českém prostředí
Hana PLZÁKOVÁ -
Tuning in: Dealing with Music in a „Problematic District“
Zuzana Révészová