Bc. Ondřej Klíma

Bachelor's thesis

Psychologický rozměr barev jako součást efektivního marketingu

Psychological dimension of colors as a part of efficient marketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá psychologickým rozměrem barev a jejich vlivem na efektivní marketing. Teoretická část je věnována designu v marketingové komunikaci, barvám, kognitivním procesům, nákupnímu chování zákazníků a asociacím s barvami. V praktické části byly skupině vybraných respondentů přiloženy fotografie modelů aut s různými barevnými variantami. Hlavním cílem práce bylo zjistit nejoblíbenější …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the psychological dimension of colors and their influence on effective marketing. The theoretical part is devoted to design in marketing communication, colors, cognitive processes, customer shopping behavior and color associations. In the practical part, a group of selected respondents was shown photographs of car models with different color variants. The main goal of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic