Tomáš BURDA
Bachelor's thesis
Vulgarismy anglického jazyka v britském tisku
English Expletives in British Print Media
Abstract:
Hlavním cílem této práce je bližší seznámení čtenáře s problematikou užití vulgarismů Anglického jazyka, který má, jakožto Lingua Franca, nesporný vliv na život mnoha lidí po celém světě. Práce postupně seznamuje s původem vybraných, nejčastěji používaných slov, stejně jako se způsoby jejich citace, tzn. metodami, jakými se sdělovací prostředky Velké Británie dnešních dní (primárně denní tisk) vypořádávají …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to introduce expletives of English language as a part of Lingua Franca, the language spoken all over the world. The work introduces expletives as an integral part of it, using its etymology, form of citation and practical usage to demonstrate their role in a print media these days. Practical part covers comparison of broadsheets and tabloids, demonstrating the differences …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BURDA, Tomáš. Vulgarismy anglického jazyka v britském tisku. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší