Ing. Kristýna Ondroušková

Bachelor's thesis

Spotřební chování jako faktor sociální identifikace jednotlivce

Consumer behavior as a factor for social identification of individuals
Abstract:
Hlavním tématem této práce je objasnění souvislosti spotřebního chování a sociální pozice jednotlivce. Z počátku se zabývám definováním základních pojmů, později v práci přecházím k rozborům jednotlivých faktorů, které spotřební chování ovlivňují. V závěru jsou tyto faktory aplikovány na marketingový mix a je zhodnoceno, jak celá tato problematika dopadá na životní prostředí.
Abstract:
The main theme of this thesis is to clarify the context of consumer behavior and social position of the individual. On the beginning are defined basic terms, later in the work I am crossing to analyze the various factors that affect consumer behavior. In conclusion, these factors are applied to the marketing mix and is evaluated as a whole these issues impact on the environment.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2013
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication