Strategie vstupu společnosti Velteko s.r.o. na trh USA – Michaela Hrdinová
Michaela Hrdinová
Bakalářská práce
Strategie vstupu společnosti Velteko s.r.o. na trh USA
Strategie vstupu společnosti Velteko s.r.o. na trh USA
Anotace:
Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat podmínky vstupu na zahraniční trh USA, provést analýzu připravenosti české výrobní společnosti VELTEKO s.r.o. na tuto expanzi a zhodnotit celkovou náročnost procesu zakládání americké společnosti zahraničním subjektem. První část práce bude na teoretické úrovni věnována problematice vstupu na zahraniční trhy, představení dané společnosti, základním informacím …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse conditions of entry into the foreign market of the United States of America, the readiness of the Czech company VELTEKO s.r.o. as an American non-resident for this particular foreign expansion and to evaluate the total process requirements of getting a new US business started. The first part focuses on entry into foreign markets in general, the introduction …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 3. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45081
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2015
- Vedoucí: Iveta Němečková
- Oponent: Vít Hinčica
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45081
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
The Relationship Between Pop Songs Used in the Film Forrest Gump and the History of the United States from the 1950s to the 1970s
Hana Barborková -
The Role of the Supreme Court in the Politics of the United States
Pavel Klak -
The transformation of the Republican Party from the 1960s to the present and its impact on the current polarized society in the United States.
Petr HORÁK -
The security dilemma between the United States of America and the Russian Federation after annexation of the Crimean Peninsula
Vlastimil Šindelář -
How We Read: The Reception of the Beat Generation in the United States and the Czech Lands
Antonín Zita -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Helping a Football Company to penetrate Foreign Markets: defining an International Development Strategy
Patrik Vala -
Business strategy for a company entering foreign markets
Zhanara Osmonova