Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění – Štěpán Drtina
Štěpán Drtina
Bakalářská práce
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
New music Styles of 20th Century in Relation to contemporary fine Arts
Anotace:
Práce pojednává o možných vztazích hudebního a výtvarného umění, vymezeného počátkem 20.století. Předkládá možnosti srovnávání různých druhů umění z estetické stránky, hledá společné prvky, které jsou oběma umění vlastní, dokládá je příklady děl, jenž jsou druhým uměním ovlivněny. Pojednává o nejdůležitějších směrech, které hudba i výtvarné umění ve 20.století přineslo a jejich vzájemných příbuznostech …víceAbstract:
This work focuses on possible relations between music and fine arts in the beginning of the 20th century. It offers possibilities of comparsion of different kinds of art from the aesthetical point of view, it looks for common subject of both the kinds of art, gives specific examples of works which are affected by the other kind vice versa. It tracts the most important styles and trends which arose …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7447
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 5. 2012
- Vedoucí: Miroslav PETRÁŠ
- Oponent: Václav BERNÁŠEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 8. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Violoncello
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Využití digitálních technologií při výuce hudby a výtvarného umění na základních, středních a základních uměleckých školách
Petra Přibylová -
Teorie relativity a umění. Relativistické změny paradigmat myšlení a jejich vliv na výtvarné umění, hudbu, divadlo a film
Vladimir Benderski