Martin Florek

Master's thesis

Analýza trhu s kontextovou reklamou v ČR

Czech contextual on-line advertising market research
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o trhu s kontextovou on-line reklamou v ČR. V úvodní kapitole je popsána role reklamy v kontextu marketingu a jeho nástrojů. Následující část pojednává o internetu jako reklamním médiu a zaměřuje se na jeho budoucí potenciál, reklamní formáty, způsoby cílení a modely zpoplatnění on-line reklamy. V další části jsou popsány a analyzovány subjekty trhu s kontextovou reklamou …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the Czech contextual on-line advertising market. In the first chapter it introduces the role of the advertising as a marketing tool. The following chapter deals with the internet as an advertising medium, focusing on its potential, ad formats, targeting methods and pricing models. The next part describes and analyses Czech contextual targeting market entities - publishers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2014
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Radim Ludvík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/59281

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management