Lenka TRENTMANN

Bachelor's thesis

Formative Evaluation als Evaluationsinstrument im DaF-Unterricht an ausgewählten Schulen in der Region Ústí nad Labem

Formative Assessment as an Evaluation Tool in GFL Lessons at Selected Schools in the Ústí nad Labem Region
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to reflect the forms of assessment used in the teaching of German as a foreign language with focus on formative assessment at selected primary schools and lower levels of grammar schools in the Ústí and Labem Region, specifically in the districts of Most and Teplice. In the theoretical part is the concept of evaluation first generally defined, which is followed by …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je reflektovat užívané formy hodnocení ve výuce němčiny jako cizího jazyka se zaměřením na formativní hodnocení na vybraných základních školách a nižších gymnáziích v Ústeckém kraji, konkrétně v okresech Most a Teplice. V teoretické části je nejprve obecně definován pojem evaluace, na něhož navazuje definice školního hodnocení s popisy vybraných typů hodnocení a jejich funkce …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Andrea Frydrychová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TRENTMANN, Lenka. Formative Evaluation als Evaluationsinstrument im DaF-Unterricht an ausgewählten Schulen in der Region Ústí nad Labem. Ústí nad Labem, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta