Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z – Bc. Kristýna Jarešová
Bc. Kristýna Jarešová
Master's thesis
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Influencer marketing and its effect on generation Z consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá fenoménem influencer marketingu a zjišťuje, jak influencer marketing ovlivňuje nákupní rozhodování, preference a hodnoty generace Z. V teoretické části práce je představen koncept influencer marketingu, kde jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou pro tuto oblast nezbytné. Hlavní část práce se zaměřuje na podniky v České republice, které využívají influencery k propagaci …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the phenomenon of influencer marketing and investigates how influencer marketing affects the purchasing decisions, preferences and values of this generation. In the theoretical part of the work, the concept of influencer marketing is introduced, where basic terms necessary for this area are explained. The main part of the work focuses on companies in the Czech Republic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/iryt9/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Ján Višňovský, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JAREŠOVÁ, Kristýna. \textit{Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2023. Available from: https://theses.cz/id/e2mqkn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Master programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing "for social good": Využití influencerů neziskovými organizacemi
Sára Černá -
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na cestovní ruch
Gabriela Dvořáková -
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na generaci Z
Kateryna Stryzhevska -
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh