Leona POLOPRUDSKÁ

Master's thesis

Lernerautonomie im DaF-Unterricht an Waldorfschulen im Vergleich zu Grundschulen am Beispiel der Region Pardubice

Learner autonomy in the teaching German as a foreign language at Waldorf schools compared to primary schools of the Pardubice Region
Abstract:
The thesis deals with the comparison of learner autonomy strategies used in the teaching of the German language at alternative primary school and primary school in the Pardubice region in the Czech Republic. This thesis compares schools' teaching plans, and the results of interviews with the teachers and children of the alternative Waldorf School Gorkého in Pardubice and the school Závodu míru. It …more
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním učebních strategií autonomie žáků ve výuce německého jazyka na alternativní základní škole a základní škole v Pardubickém kraji. Nedílnou součástí této práce je porovnání školních výukových programů, výsledků rozhovorů s učiteli a dětmi druhého stupně alternativní Waldorfské školy Gorkého v Pardubicích a základní školy Závodu míru. Teoretická část poskytuje všeobecné informace …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 7. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2019
  • Supervisor: Mgr. Eva Krovová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLOPRUDSKÁ, Leona. Lernerautonomie im DaF-Unterricht an Waldorfschulen im Vergleich zu Grundschulen am Beispiel der Region Pardubice. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta