Reakce spotřebitelů na růst ceny řemeslného pečiva – Šárka Králová
Šárka Králová
Bachelor's thesis
Reakce spotřebitelů na růst ceny řemeslného pečiva
Consumer reaction to the rise in the price of artisan baked goods
Abstract:
Potraviny a jejich spotřeba mají zásadní vliv na lidský život. Nejedná se pouze o prostředek k přežití a nasycení, ale zároveň se stávají výrobkem denní spotřeby, který jedinci přináší potěšení, požitek a významně ovlivňují zdraví jedince. Spotřeba pečiva v České republice, jakožto tradiční potraviny, zaznamenala od roku 1989 podstatné změny jak ve struktuře, tak i spotřebě na jednoho obyvatele. Tato …moreAbstract:
Food and its consumption have a major impact on human life. It is not only a means of survival and satiety, but also becomes a daily consumption product that brings pleasure and enjoyment to the individual and significantly affects the health of the individual. As a traditional foodstuff, the consumption of bakery products in the Czech Republic has undergone substantial changes since 1989, both in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Radka Procházková, Ph.D.
- Reader: Jana Köppelová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRÁLOVÁ, Šárka. \textit{Reakce spotřebitelů na růst ceny řemeslného pečiva}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/e5fhni/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Czech customer´s purchasing behaviour at the market of cosmetics
Martina Ropická -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Unsupervised Machine Learning Methods for Behaviour Analysis and Anomaly Detection in University Environment
Pavel Strnad -
Optimal behaviour towards suppliers in automotive industry
Rijad Trumić -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
Psychologické souvislosti illness behaviour
Markéta Petrášová -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights