Ing. Barbora Flegelová

Bachelor's thesis

Etické limity v reklamě

Ethical Limits in Advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etickými limity ve vztahu k sexistickému a stereotypnímu zobrazování muže a ženy v reklamě. Obecně definuje pojem reklama, psychologii v reklamě a její regulaci. Dále charakterizuje etiku a učení antických filozofů, na jejichž základě je odvozováno, co je etické a neetické chování. V praktické části je tento aparát využit k hodnocení jednotlivých televizních reklam, …more
Abstract:
This bachelor thesis is about ethical limits in relation to sexist and stereotyping image of men and women in advertising. Generally, it defines advertising, psychology in advertising and its regulation. Furthermore it characterizes ethics and ideas of ancient philosophers. Based on that it is deduced what is ethical and unethical behaviour. The practical part of the thesis utilizes the ethical rules …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2013
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní