Kateřina BOŘUCKÁ

Master's thesis

Vztah učitele a žáka na 1. stupni ZŠ ve škole 21. století

The Relationship between a Teacher and a Pupil at Primary School in a 21st Century School
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem školy 21. století. Teoretická část formuluje charakteristické rysy dnešního, na dítě orientovaného přístupu ve vzdělávání. Vymezuje charakteristiky učitele a žáka, poukazuje na jejich vzájemnou interakci a vystihuje její prostředky, tedy pedagogickou komunikaci a psychosociální klima školní třídy. Výzkumná část je realizována smíšenou výzkumnou …more
Abstract:
The thesis deals with the relationship between teacher and pupil in the 21st century schools in Czech republic. The theoretical part formulates the characteristic features of today's children-oriented approach to education, defines the characteristics of the teacher and the pupil, points out their mutual interaction and describes its means, i.e. pedagogical communication and the psychosocial climate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2022
  • Supervisor: Mgr. MgA. Žaneta Šimlová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BOŘUCKÁ, Kateřina. Vztah učitele a žáka na 1. stupni ZŠ ve škole 21. století. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta