Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study – Bc. Jakub Schwan
Bc. Jakub Schwan
Master's thesis
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Abstract:
Předkládaná práce se zabývá kontrastivní analýzou názvů značek a produktů v angličtině a češtině. Po úvodní teoretické části věnované onomastice a lingvistickému pojetí jmen (zejm. chrématonym), se práce zaměřuje také na popis psycholingvistických aspektů dané tematiky. Je provedena analýza jednotlivých lingvistických prostředků a anomálií aplikovaných na anglické názvy značek a produktů, po které …moreAbstract:
This aim of the thesis is to conduct a comparative analysis of brand and product names in English and Czech. It begins with a theoretical section dedicated to onomastics and the linguistic understanding of names, particularly brand and product names. The study also delves into the psycholinguistic aspects related to the topic. An analysis of specific linguistic devices and anomalies used in English …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 7. 2023
Identifier:
https://is.slu.cz/th/xsuej/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 8. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc.
- Reader: Mgr. Pavel Heisig, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHWAN, Jakub. \textit{Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2023. Available from: https://theses.cz/id/e6q3bc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaMaster programme / field:
English language / English language
Theses on a related topic
-
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová -
Vliv brand marketingu na rozhodování spotřebitele
Jennifer Štrauchová -
Rusko-česká textová a jazyková ekvivalence propriálního lexika
Stanislava Špačková -
\rus{Strukturnye, semanticheskie i funcionalp1nye osobennosti e1rgonimicheskoi0 leksiki na primere otdelp1nykh tipov polp1skikh i russkikh e1rgonimov}
Ekaterina POPOVA