Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci – Mgr. Barbora Al Ajeilat
Mgr. Barbora Al Ajeilat
Disertační práce
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
How learners infer meanings of words in German lessons? Vocabulary learning strategies in cooperation
Anotace:
Předkládaná disertační práce se zabývá používáním strategií učení se slovní zásobě u žáků základní školy v kontextu výuky cizího jazyka. Žáci odhadují německou slovní zásobu obsaženou v úloze zaměřené na čtení v rámci práce ve dvojicích. V kapitolách zaměřených na teoretická východiska jsou konceptualizována slova a slovní zásoby, strategií učení v obecné rovině, strategií učení se zaměřením na konkrétní …víceAnotace:
ali vyšší úspěšnosti při odhadování významů slov. V závěru empirické části je představeno celkové shrnutí a diskuse výsledků. Následně jsou vymezeny limity výzkumu a představeno možné směřování dalšího výzkumu, s přesahem do výukové praxe v oblasti výuky (strategií učení) se slovní zásobě.Abstract:
This dissertation thesis examines the use of vocabulary learning strategies by elementary school learners in the context of foreign language lessons. Learners infer meanings of German vocabulary in a reading task within a pair-work activity. The theoretical part of the thesis conceptualizes words and vocabulary, language learning strategies, vocabulary learning strategies, and reading as the context …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 7. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wjfh8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2024
- Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
AL AJEILAT, Barbora. \textit{Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/e6qhxl/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Didaktika cizího jazyka / Didaktika cizího jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Rozvoj řečové dovednosti čtení s porozuměním v anglickém jazyce u žáků s dyslexií
Nikol Eisová -
Rozvíjení dovedností kritického myšlení v rámci výuky čtení s porozuměním v hodinách anglického jazyka
Dominika KOCMICHOVÁ -
Rozvíjení řečových dovedností u žáků s OMJ na 2. stupni ZŠ
Iveta Jelínková -
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková -
Using cooperative learning in foreign language classes
Kateřina Muchová -
Cooperative Learning in English Classes with a Focus on Speaking
Zuzana Zelinková -
Cooperative learning versus group work in English lessons
Petra KULDOVÁ