Mgr. Barbora Al Ajeilat

Disertační práce

Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci

How learners infer meanings of words in German lessons? Vocabulary learning strategies in cooperation
Anotace:
Předkládaná disertační práce se zabývá používáním strategií učení se slovní zásobě u žáků základní školy v kontextu výuky cizího jazyka. Žáci odhadují německou slovní zásobu obsaženou v úloze zaměřené na čtení v rámci práce ve dvojicích. V kapitolách zaměřených na teoretická východiska jsou konceptualizována slova a slovní zásoby, strategií učení v obecné rovině, strategií učení se zaměřením na konkrétní …více
Anotace:
ali vyšší úspěšnosti při odhadování významů slov. V závěru empirické části je představeno celkové shrnutí a diskuse výsledků. Následně jsou vymezeny limity výzkumu a představeno možné směřování dalšího výzkumu, s přesahem do výukové praxe v oblasti výuky (strategií učení) se slovní zásobě.
Abstract:
This dissertation thesis examines the use of vocabulary learning strategies by elementary school learners in the context of foreign language lessons. Learners infer meanings of German vocabulary in a reading task within a pair-work activity. The theoretical part of the thesis conceptualizes words and vocabulary, language learning strategies, vocabulary learning strategies, and reading as the context …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 7. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 12. 9. 2024
  • Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
  • Oponent: doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta