Zalina Sagova
Bachelor's thesis
Barva v reklamě
Colour in advertising
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak kategorie produktů ovlivňují výběr barev. Teoretická část popisuje základní pojmy reklamy, historii používání barev, jak barva ovlivňuje psychický a fyzický stav člověka a estetiku barev. V první polovině praktické části bylo analyzováno 500 log a reklam. Prostřednictvím této analýzy byly identifikovány kategorie produktů, které používají určité barvy. Dále …moreAbstract:
The aim of this bachelor's work is to identify how product categories influence colour choices. The theoretical part describes the basic concepts of advertising, the history of the use of colour, how colour affects the psychological state of a person and the aesthetics of colour. In the first half of the practical part, 500 logos and advertisements were analyzed. With the help of to this analysis, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85294
Thesis defence
- Date of defence: 12. 1. 2022
- Supervisor: Olga Horová
- Reader: Jan Koudelka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85294
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Veronika Lisá -
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Zuzana Kroužková -
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Veronika Kadlecová -
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Tereza Šulitková