Aneta Urbášková

Master's thesis

Organizační kultura retailingové firmy v ČR

Oganisational culture in retailing company in the Czech Republic
Abstract:
Práce se zabývá organizační kulturou společnosti Tesco v České republice. Organizační kultura vychází z kontextu národní kultury, proto se první část věnuje kulturním rozdílům mezi mateřskou tedy britskou a dále českou kulturou. Národní kultury jsou popsány pomocí dimenzí. Obsažen je i dynamický pohled na kulturu, který řeší, jak kultura vzniká a jak se mění. Praktická část staví především na rozboru …more
Abstract:
The thesis concentrates on the organisational culture of the company Tesco in the Czech Republic. Organisational culture relates to national culture. Therefore the first part addresses the culural differences between parent-british and czech culture. National cultures are described by means of dimensions. There is also included a dynamic point of view on the culture, that talks about how culture evolves …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2010
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23284