The Role of Translation in Teaching at Lower Secondary School – Bc. Kateřina Halfarová
Bc. Kateřina Halfarová
Diplomová práce
The Role of Translation in Teaching at Lower Secondary School
The Role of Translation in Teaching at Lower Secondary School
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na roli překladů ve výuce cizího jazyka. Hlavním cílem práce je zjistit, zda využití překladových cvičení v hodinách anglického jazyka žákům napomáhá k pochopení gramatických jevů. Teoretická část popisuje různé výukové metody a přístupy, jejich výhody, nevýhody, roli učitele a jak tyto metody pracují s mateřským jazykem a překladem. Teoretická část se také zabývá názory …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on the role of translation in foreign language teaching. The main purpose of the study is to find out whether the usage of translation activities, in English lessons at lower secondary school, helps pupils to acquire the grammatical rules or not. The theoretical part describes different teaching methods and approaches, their advantages and disadvantages, the role of teacher …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qgx7y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2017
- Vedoucí: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Šamalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Teachers' Usage of the Mother Tongue and the Target Language in English Lessons: a Comparative Study
Anna Plešingerová -
The Use of the Mother Tongue in English Classes at Lower Secondary Schools
Dana Caletková -
Teaching Methods and Approaches Used by Czech English Teachers in Lower Secondary Education
Michaela Augustová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
The role of attachment in adolescent pupil-music teacher relationship
Ulrika Sedláková -
Analýza možností využití eye-tracking brýlí Pupil Labs v kartografii.
Marek SPURNÝ